tirsdag den 21. maj 2013

Pinseidyl og Powertools

















Virkelig kedeligt billede, ik?
Jamen det er ikke min skyld. Jeg bebrejder vejrguderne. Himlen har det meste af pinset set sådan ud. Fesengrå, semi-truende og skummel.
"Jaaeh, måske regner jeg. Måske ikke. Tør du gå ud uden paraply. Tør du, hvar? "

Sådan så den også ud i går formiddags, hvor der var disket op til friluftskoncert i lokal parklignende have. Og ubeslutsom himmel eller ej, så levede landidyllen op til sit navn. Og jeg kunne ud over en times fin underholdning krydret med fuglefløjt og kontrabas også nyde 1 times ro.

Pinsens kommandoråb numero uno her i huset har været :MOOOOOOOOAAAAAAR! Så jeg kunne også snildt diske op med et langt blogindlæg om børn, om at være flue i flasken og tæt på at tjekke ind på Sankt Hans.

8 årigen skulle optræde på de skrå brædder for første gang og nægtede pure at se op. Så har derfor flere fine billeder af hendes isse og pandehår. Men hun sang, ja hun gjorde.

Og det samme gjorde en af de lokale unger. Der var flettet noget mini andagt ind i hele koncertmenageriet. Og lige mens menigheden højstemt kvitterer med Aamen Aaaaamen AaaaaAAaaameeeen, vælger før omtalte så at krydre det hele med et personligt tvist. Derfor kunne man i landidyllen lægge øre til en sær kanon, hvor den ene stemme sang Meeellooon Meeelloooooon MeeeeEEeeelooooon!
Og sådan går vi og hygger os ude i Landidyllen.

Andre der hyggede sig var den 5 årige. Jeg har hen over pinsen erkendt at det, der får en mand til at transmogriffe sig om til Rambo og udstyre hække og træer med uklædelige korthårsfrisurer, skam også gælder små udgaver af mænd. Vi taler naturligvis om Powertools.
5 årigen blev i denne weekend introduceret til denne:

















... det var låååve at first sight!
Og hvad der før var en kedelig grøn ting uden nytteværdi (=haven) var nu et oplagt lærred for kreativ udfoldelse. Derfor har vi nu en hele have, fyldt med ukrudt.

... På den halshuggede måde:
















Heldigvis nåede han aldrig om til æbletræet. Så der er da lidt pænt at spotte endnu:
 















Bevismateriale A: Knægten har ikke været ved træet. Bemærk mælkebøtter med hoved!

1 kommentar:

  1. Åhhhh jaaaa... Her kæmper jeg med at få Tøsebarnet til at lade min blomster i krukkerne være når hun har gang i sandkassen og skovlen...

    SvarSlet